תשעה לילות של ריקודים

כמה עובדות על גוג'ראט:
גנדי נולד במדינה הזו.
האנשים שם הם ממכניסי האורחים הטובים בעולם.
מאז ומתמיד היה שם מחסור חמור במים. אנשים שחפרו בארות ומקווי מים נחשבו לקדושים.
צריכה ומכירה של אלכוהול אינה חוקית במדינה.

דוורקה, לחופי מדינת גוג'ראט בקצה המערבי של הודו, היא אחד מארבעת אתרי העלייה לרגל המרכזיים בהודו (כזכור לכם הקודם בו ביקרתי היה ראמשוורם ובכוונתי לבקר בכל הארבעה). העיר הקטנה דוורקה היא מקום עליה לרגל בשל היותה המקום בו הקים קרישנה את עירו לפני 5000 שנה. לפי הכתובים זו היתה עיר מפוארת עם מאות ארמונות עד שהים בלע אותה (אכן יש עדויות ארכיאולוגיות למבנים עתיקים מתחת למים). מקום העליה לרגל המרכזי הוא מקדש דוורקדש. לצערי הרב אסור להכניס מצלמות למקדש וחבל כי זה מבנה מרשים יותר ככל שמתקרבים אליו.

האנשים בדוורקה מאוד אוהבים תכשיטים גדולים.

בתקופה שהייתי בדוורקה נערך פסטיבל בן 9 לילות בשם "נאוורטרי" הידוע גם כ"דורגה-פוג'ה" ונערך לכבוד דורגה. בכל לילה יוצאים התושבים לרחוב ורקדו סביב במות שהוקמו לצורך הפסטיבל. לי יצא להשתתף בחגיגה עם תושביה של שכונה שבה יצא לי לעבור וככה זה ניראה (קישור ישיר לסירטון):

הריקוד הזה נמשך 3-4 שעות, עד 3 בלילה.
הנה עוד תמונות מהאירוע.

כמה ימים לאחר מכן, בעיר הגדולה אחמדבד, יצא לי להיתקל בחגיגה דומה אבל היא היתה יותר המונית עם מוזיקה מודרנית והרבה אורות וניראתה יותר כמו דיסקוטק.
והנה עוד כמה תמונות מדוורקה. את השאר כרגיל אתם יכולים לראות בפייסבוק שלי.

Facebook comments:

comments

Powered by Facebook Comments

הפוסט הזה פורסם בתאריך גוג'ראט, הודו 2010, קרישנה עם התגים , , . קישור קבוע.

3 Responses to תשעה לילות של ריקודים

  1. Something else you may not be aware of is that may tattoo artists will refuse to place the name of the person you are in a relationship with in a private place of your body.

  2. פינגבאק: הודו 2010-2011 – סיכום | OmerStory

  3. says: אבי

    מעניין מאד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>