אחלה קבר

חדשות: כזכור לכם, אבא שלי בא לבקר אותי בהודו. היינו ביחד בורינדבן, באגרה ואפילו בהימלאיה שם ראינו נופים מדהימים. כרגע אנחנו ברישיקש לכמה ימים ולאחר מכן אנו ממשיכים לדלהי. ועכשיו הפוסט שאני חייב לכם כבר יותר מידי זמן, הפוסט על אגרה.

למרות שזאת לא הפעם הראשונה שלי בהודו, לא חשתי בעבר צורך לעצור באגרה. אבל הפעם, מכיוון שאני לא לבד לתקופה מסויימת, החלטתי שחייבים לקפוץ לשם. לאגרה נוסעים כדי לראות את הטאג' מהאל, המוזוליאום העצום שבנה מלך מוגהולי לזכר אישתו. המדריכים המקומיים אוהבים למלא את האוויר בסיסמאות כגון "מונומנט למען האהבה" והכניסה לזרים שרוצים לראות את הטאג' עולה סביבות 700 רופי.
אבל הטאג' הוא לא האתר היחיד בו רצוי לבקר באגרה. יש שם עוד דברים לראות. כמו למשל, המבצר שבנה המלך אכבר, אחד המפורסמים שבמלכי שושלת מוגהול ששלטה בהודו.

למרות שזאת לא הפעם הראשונה שלי בהודו, לא חשתי בעבר צורך לעצור באגרה. אבל הפעם, מכיוון שאני לא לבד לתקופה מסויימת, החלטתי שחייבים לקפוץ לשם. לאגרה נוסעים כדי לראות את הטאג' מהאל, המוזוליאום העצום שבנה מלך מוגהולי לזכר אישתו. המדריכים המקומיים אוהבים למלא את האוויר בסיסמאות כגון "מונומנט למען האהבה" והכניסה לזרים שרוצים לראות את הטאג' עולה סביבות 700 רופי.אבל הטאג' הוא לא האתר היחיד בו רצוי לבקר באגרה. יש שם עוד דברים לראות. כמו למשל, המבצר שבנה המלך אכבר, אחד המפורסמים שבמלכי שושלת מוגהול ששלטה בהודו.

המבצר המרהיב כולל בתוכו כמה וכמה ארמונות. אחד של אכבר, אחד של בנו של אכבר וכן הלאה. הוא בנוי מאבן אדומה שהשימוש בה היה נפוץ באותה תקופה, בעיקר בקרב המלכים המוגהולים.

העיטורים בארמונות ססגוניים ומרשימים ביותר.

התעלה המקיפה את המבצר הכילה בעבר גם תנינים טורפים…

היו גם מלכים בשושלת שלא ממש אהבו אדום. אז הם דאגו לצפות את הארמון שלהם בשיש לבן.

רואים מכאן את הטאג' בנוף.

גנים מרהיבים. תחשבו כמה אנשים הוא היה צריך כדי לתחזק את המקום.

בית המרחץ

לא רחוק מהמבצר נמצא הג'מה מסג'ד, המסגד הגדול של אגרה:

המקום מפעיל בית ספר לילדים.

עוד מקום שלא כדאי לפספס באגרה הוא קבר קטן בצד השני של הנהר הידוע כ-LITTLE TAJ. מדובר במקום קטן שבנוי בסגנון דומה מאוד לטאג' מהאל.

שער הכניסה:

וזה המבנה. שימו לב: המוגהולים מאוד אהבו סימטריה והשתדלו לבנות את המקום זהה מכל ארבעת צלעותיו.  בגלל הסגנון הזה תמצאו שלרוב המסגדים בהודו יש לפחות שניים או ארבעה מגדלים ולא רק אחד כמו המסגדים שלנו.

פנים המבנה: הקבר.

וכמובן, הטאג' מהאל. הטאג' מוקף משלושה כיוונים בשלושה מבנים ששניים מהם הם שערים ואחד הוא מסגד הנראה מבחוץ זהה לשערים. סימטריה.

הזמן הכי טוב לבקר בטאג' הוא בזריחה. גם מבחינת הצפיפות וגם מבחינת התאורה.

מכמות הפאר, הגנים והבריכות במקום אפשר לחשוב בטעות שמדובר בארמון או מסגד למרות שבפועל זה פשוט קבר זוגי. לאחר מותו, נקבר הקיסר בטאג' ליד אישתו. השמועה אומרת שהוא תכנן לבנות עבור עצמו קבר זהה מעברו השני של הנהר שיהיה עשוי אבן שחורה. לא ידוע לי אם הסיפור הזה מבוסס.

פסוקי קוראן משובצים על השיש סביב הטאג'.

העיטורים סביב הכיפה מזכירים לוטוס. הטאג' מכיל סגנונות שונים של אדריכלים שונים שהובאו להודו לצורך הפרוייקט.

המסגד:

ברגע שהשמש קצת יוצאת הטאג' מקבל גוון זהוב.

העיטורים דמויי התכשיט של הטאג' עשויים שיש צבעוני שקוף למחצה אשר שובץ בשיש הלבן.

זהו. זה מה שיש לי לספר לכם על אגרה. מקום מפוצץ בתיירים שכדאי לבקר בו אבל לא כדאי להישאר בו יותר מלילה. כרגיל, את שאר התמונות אתם יכולים לראות בפייסבוק שלי. בפוסט הבא אני כניראה אכתוב לכם קצת  על ההימלאיה ועל מה עשינו שם. עד אז, תשתדלו להגיב כדי שאני אזכור שאתם קיימים.

Facebook comments:

comments

Powered by Facebook Comments

הפוסט הזה פורסם בתאריך הודו 2010 עם התגים , . קישור קבוע.

6 Responses to אחלה קבר

  1. says: gafas de sol

    muy buen artículo.Lo anoto a mis rss. hasta pronto

  2. says: ATV Desmond

    Discovered this site on Bing. This is a nice article. I'd like to see you remove the primary idea from this article and make another separate article, and maybe you could include a video in it, also?

  3. gossip, media, along with photos|iPhone 5: Information, Gossip, Specs, Discharge Time|iPhone 5 whispers: what you ought to recognize|iPhone 5 Rumors, Launch Date Along with ReportsiPhone 5 Concept Features — Youtube . com

  4. פינגבאק: הודו 2010-2011 – סיכום | OmerStory

  5. says: טלטי

    יפהפה… הייתי רוצה להיות שם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>