יותר מידי ניסים במקדש אחד

על גבול הכפר המוסלמי ניצב לו מקדש קטן לאל שבכלל אמור היה להיות במדינה אחרת בהודו. מאז שהופיע כאן, לא מפסיקות לזרום העדויות על מעשי הניסים שהוא מבצע. על ג'גנאת, אדון העולם, ועלילותיו המופלאות בבנגל המערבית.

דיווח: אני עדיין במיאפור שבבנגל המערבית. יופי כאן. כדאי לכם לקפוץ. לא איחלתי לכם ברכות לרגל השנה החדשה אז:
HAPPY NEW YEAR!
ועכשיו וידאו קצר ואחריו סיפורים מדהימים (קישור ישיר):

.

ועכשיו לתוכן:

.

מקדש ג'גנאת – מיאפור, בנגל המערבית
.
אי שם, באמצע בנגל המערבית, בין שדות רחבים ועל קצהו של כפר צ'נד קזי שאוכלוסייתו מוסלמית ברובה, יושב לו מקדש קטן ושקט. השכנים: מדרסה (בית ספר מוסלמי דתי), מטע מנגו ושדות בהם מגדלים פרחים, פירות ואורז. המקום כל כך שקט ורגוע שאם אתה ניגש אל הפרות או העיזים הם מיד יפנו את הראש לכיוון השני במין עצלות שכזו. והנה הדבר הכי מעניין: האל ששוכן כאן בכלל אמור להיות 10 שעות נסיעה ברכבת דרומה. מה הסיפור של המקדש המעניין הזה? ובכן, כדי לספר אותו עלי לספק לכם מעט ידע מוקדם על הישויות השוכנות כאן. הכירו את שני האחים והאחות.
.
ג'גנאת, בלדבה וסובהדרה – מיאפור
.
ג'גנאת ("אדון העולם" בסנסקריט) הוא בעל הפנים השחורות מימין. בלדבה, אחיו, הכוח המכוון את העולם, הוא בעל הפנים הלבנות משמאל וביניהם אחותם סובהדרה, רפרזנטציה של העולם החומרי כולו, בעלת הפנים הצהובים. מקדש ג'גנאת המקורי הוא הרבה יותר גדול, נמצא בעיר פורי שבמדינת אוריסה והוא אחד מארבעת אתרי העליה לרגל החשובים להינדים. בפורי אני אמור לבקר בהמשך ואם תמשיכו לעקוב אחרי תשמעו בהרחבה סיפורים על ג'גנאת, מי הוא ומה הוא. אבל בינתיים אני רוצה לספר לכם כמה סיפורים על מקדש ג'גנאת הקטן הזה במיאפור וסיפורים יש הרבה. כל כך הרבה שאני בטח לא יכול לספר כאן את כולם. אבל לשם התחלה הייתי רוצה לספר לכם איך בכלל הגיע ג'גנאת למקום הזה.
.
השדות שליד המקדש
.
כפי שציינתי, מקדש ג'גנאת שבפורי – אוריסה הוא אתר עליה לרגל חשוב מאוד להינדים. במאה ה-16 חי כאן, במיאפור, אדם זקן בשם ג'גדיש אשר רצה מאוד לבצע את העליה לרגל למקדש ג'גנאת שבפורי. היתה רק בעיה אחת: הוא סבל מקטרקט חמור והיה עיוור. שערו בנפשכם: כדי להגיע לפורי עלי ליסוע 4 שעות באוטובוס עד כלכותה ואז לקחת רכבת לילה לאוריסה. בתקופתו של ג'גדיש לא היו רכבות ועולי הרגל עשו את הדרך כראוי לעולי רגל – ברגל. כמובן שאדם זקן ועיוור לא יכול לעשות את המסע הזה לבדו והוא הצטער על כך מאוד.
.
.
ואז, לילה אחד, הופיע ג'גנאת בחלומו של ג'גדיש הזקן והודיע לו: "אני עומד להופיע כאן, במיאפור. ביום המחר, שעה שתרחץ בנהר, בול עץ הצף במים ישיב לך את ראייתך. קח את בול העץ אל הפסל המצורע אשר גר בכפר על מנת שיגלף ממנו את דמותי".
ביום המחרת רחץ ג'גדיש בנהר ובול עץ גדול פגע בראשו. מיד שבה לג'גדיש ראייתו. מיהר ג'גדיש ולקח את בול העץ אל אותו הפסל. "הייתי רוצה לעזור לך" אמר הפסל "אבל בשל הצרעת אינני מסוגל לעבוד עוד". "אל דאגה!" אמר לו ג'גדיש "הלא זו משימה שהוטלה עליך מן האל עצמו ובודאי שיהיה לך הכוח להשלימה!"
החל הפסל לעבוד ואכן, הפלא ופלא, תוך כדי העבודה, נעלמה הצרעת כאילו לא היתה! וכך השלים הפסל את מלאכתו ושלושת דמויותיהם של ג'גנאת, בלדבה וסובהדרה ניצבו לנגד עיניו הבריאות של ג'גדיש הזקן. וכך, בנס שכזה, הופיע ג'גנאת במיאפור. מאז אותו יום לא מפסיק ג'גנאת לבצע ניסים.
.
.
הרבה עבר על מיאפור מאז המאה ה16. שיטפון גדול כיסה את האזור למעל 100 שנה. המקדש נעלם ודמויותיהן של ג'גנאת, בלדבה וסובהדרה נעלמו. עד שיום אחד, איפשהו במחצית של המאה ה-20, גילה אחד התושבים תל נמלים גדול שמעליו צומח פרח כחול, תופעה משונה שכזו. מיהרו התושבים לחפור באזור ולהפתעתם מצאו שם את שלושת הדמויות האבודות! וכך התגלה חזר מקדש ג'גנאת לפעילות לאחר 400 שנה.
כיום יש כאן בית מגורים קטן מאחורי המקדש ובו גרים ארבעה או חמישה נזירים מתחלפים המשרתים במקום ומתחזקים אותו. אם יצא לכם לתפוס אותם לשיחה, סביר שתשמעו סיפורים מדהימים על ניסים ונפלאות המתרחשים במקום, רובם על אנשים המעידים כי ג'גנאת הופיע להם בחלום ואמר להם דבר כלשהו שהתגשם. לפני שנים, כשהמקום עדיין לא היה מתוחזק, התעורר אחד הכוהנים באמצע הלילה (או שעדיין ישן והיה זה חלום) ולדבריו ראה את ג'גנאת, בלדבה וסובהדרה הולכים להם החוצה מהמקדש. "לאן אתם הולכים?" שאל אותם. "למקדש אחר. כאן לא מטפלים בנו טוב." ומאז המקום מתוחזק כראוי.
עץ פיקוס ישן מציין את המקום בו נמצאו הדמויות לראשונה והאמונה המקומית הרווחת היא שמי שיתלה אבן קטנה על העץ, מובטח לו שתתגשם משאלתו. תחת העץ נמצאת אבן עגולה המציינת את שיווה בצורת שיווה-לינגם, צורה פאלית המייצגת את האל. האבן עצמה התגלתה כאן במהלך עבודות שיפוצים.
.
שיווה-לינגם
.
כשמבקרים במקום מומלץ לא לוותר על טיול בשדות המקסימים שמאחורי המקדש. אבל אין ספק שרוב העיניין הוא בסיפורים שיספרו לכם הנזירים שגרים במקום. במידה וסיפורי הניסים לא שיכנעו אתכם, הרי לכם הנס המדהים ביותר ששמעתי והוא מתרחש כאן כל שנה:
מדי שנה מוצבים דמויותיהם של ג'גנאת, בלדבה וסובהדרה על במת שיש בחצר המקדש שם מתבצע טקס במהלכו הם נסגדים ונרחצים בחמשת החומרים: חלב, יוגורט, חמאה, דבש ומי סוכר. המאמינים מוזמנים לקחת חלק פעיל בטקס ולרחוץ, כל אחד בתורו, את הדמויות. גם התושבים המוסלמים של הכפר נוטלים חלק פעיל בטקס ושוטפים את שלושת הדמויות. מבחינתם זה האל שלהם השוכן בכפר שלהם וזה רק דבר טבעי לקחת חלק בטקס. כך מאחד ג'גנאת בין תושבי האזור, הינדים ומוסלמים, החיים כאן בשקט ובשלום אלו לצד אלו. מה תאמרו על נס שכזה?
.
ולסיום, סרטון ממקדש ג'גנאת (קישור ישיר):

Facebook comments:

comments

Powered by Facebook Comments

הפוסט הזה פורסם בתאריך בנגל המערבית, הודו 2010, קרישנה, שיווה. קישור קבוע.

3 Responses to יותר מידי ניסים במקדש אחד

  1. I’m passionately ponder over it and also really like understanding much more about this issue. When likely, while you gain skills,keep publishing and happy blogging!

  2. פינגבאק: הודו 2010-2011 – סיכום | OmerStory

  3. פינגבאק: אדון עולם על שפת הים | OmerStory

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>